وکیل کلاهبرداری کسی است که حوزه ی فعالیتش جرایم کلاهبرداری است و تسلط کامل بر قوانین و مقررات جرم کلاهبرداری را دارد و با تبحّر و تجربه ی کافی توانسته رأی مطلوب را به نفع موکل خود اخذ کند .

تعریف جرم کلاهبرداری

امروزه جرم کلاهبرداری یکی از جرایمی است که گریبان گیر افراد زیادی شده است . جرم کلاهبرداری عبارت است از بردن مال دیگری به وسیله اعمال متقلبانه ای که موجب فریب قربانی می شود . آنچه که جرم کلاهبرداری را با دیگر جرایم علیه اموال متمایز می کند ، آن است که در جرم کلاهبرداری بر خلاف دیگر جرایم علیه اموال ، قربانی مال خود را با رضایت به مجرم می دهد .

در واقع در سایر جرایمی که علیه اموال اشخاص اتفاق می افتد ، اموال قربانی بدون رضایت او منتقل می شود . در حالی که در جرم کلاهبرداری مرتکب به گونه ای عمل می کند که قربانی فریب خورده و مال را با رضایت خود در اختیار مجرم قرار می دهد . برخی از کلاهبرداری ها آنچنان خوب طراحی شده اند که اغفال نشدن به وسیله ی آنها خود نوعی حماقت است .

 

ارکان جرم کلاهبرداری

    • توسل به عملیات متقلبانه توسط مرتکب

    • قربانی بودن شخص

    • فریب خوردن قربانی

    • تقدم توسل به عملیات متقلبانه بر فریب قربانی
    • برده شدن یا انتقال مال قربانی با رضایت او

 

نکاتی در خصوص جرم کلاهبرداری

  1.  
  1. چنانچه در روش کلاهبرداری ، خصوصیات متقلبانه بودن موجود نباشد. ولو اینکه منتهی به بردن مال دیگری نیز شود. و یا شخص با صرف دروغ موفق به بردن مال غیر شود. مشمول تعریف مانور متقلبانه و در نهایت کلاهبرداری نخواهد شد .
  2. مانور متقلبانه الزاماً بایستی همراه با مجموعه ای از اعمال مادی و خارجی باشد .
  3. اگر مالباخته در اثر بی احتیاطی مال خود را از دست بدهد. کلاهبرداری محقق نشده است . چرا که بی احتیاطی از باب غفلت است نه اغفال
  4. چنانچه شخصی مدعی داشتن توانایی ارتباط با ارواح یا انجام دادن اعمال جادویی باشد و از این طریق موفق به بردن مال دیگری گردد. کلاهبرداری محقق شده است .
  5. چنانچه دلالی با صحنه سازی ، شخصی را از پایین آمدن قیمت کالایی بترساند و بر اثر اغفال کالاهای او را با قیمت نازل تر از قیمت واقعی خریداری نماید. مرتکب کلاهبرداری شده است . اما اگر بدون تبانی و صحنه سازی زمینه خرید ارزان آن کالاها را توسط دیگری فراهم نماید ، عمل صورت گرفته کلاهبرداری نیست. اما اگر مسبوق به تبانی باشد دلال معاون جرم است .

 

خصوصیات وکیل کلاهبرداری

مقدمه ی فوق الذکر برای این بود که اهمیت جرم کلاهبرداری و نکات مهم در تحقق این جرم را متذکر شویم . بهترین وکیل کلاهبرداری کسی است که تمامی جزئیات و ارکان تشکیل دهنده جرم کلاهبرداری را می شناسد و با اخذ پرونده های مختلف در زمینه کلاهبرداری ، تجربه کافی را در این زمینه کسب کرده است 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با وکیل کلاهبرداری در بندرعباس تماس بگیرید

هادی میرزایی 09121268556

وکیل پایه یک دادگستری، وکیل کلاهبرداری بندرعباس

با ما در تماس باشید

جهت اطلاع از آدرس، تلفن و ساعات کاری به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید
تماس با ما

جهت رزرو وقت مشاوره با وکیل میرزایی وکیل کلاهبرداری بندرعباس از طریق فرم زیر اقدام کنید :

در حال بارگذاری ...
ارتباط با وکیل
×
وکیل هادی میرزایی Whatsapp chat
وکیل هادی میرزایی Whatsapp chat